شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 27 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۳۵:۳۵

توسعه دریایی در گرو تجارت جهانی

باشگاه خبری فراساحل: در شرایط حساس کنونی و تغییرات سریع شرایط اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی، ضرورت تغییر نگرش راهبردی از خشکی به دریا، نیازمند شناخت فرصت‌ها و انتظارات جامعه و ارگان‌های دریایی از این بخش است چراکه توسعه دریایی، توسعه تجارت بین‌المللی است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز، در عصر حاضر، تجارت بین‌المللی دریایی و چشم‌انداز حمل و نقل دریایی، فرصت‌ها و چالش‌هایی پیش رو دارد، هزینه‌های چشمگیر انرژی و امنیت دریایی، تغییرات جوی و اقلیمی، بهره‌گیری از منابع طبیعی و ذخایر بستر دریایی، مسایل زیست محیطی و ... از جمله مهم‌ترین این موارد است که باید تدابیری در مورد آن اندیشیده شود. اما با این همه، بیشتر حمل و نقل بین‌المللی کالا و حامل‌های انرژی از طریق دریا انجام می‌شود و این روش با همه مخاطرات خود، ایمن‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین روش جا به جایی کالاست.


توسعه و گسترش تجارت جهانی ضرورت دارد
استراتژی در حال رشد بنادر کشورهای منطقه و بروز تجهیزات پیشرفته حمل و نقل دریایی آنها موجب شده است که از موضوع پردرآمد ترانزیت کالا و تجارت جهانی فاصله بگیریم. از اینرو ضرورت دارد نگرشی کلی بر فعالیت‌های ترمینال‌های کانتینری موجود در بنادر ایران داشته و در راستای ترقی و توسعه پرشتاب آنان و همچنین نقش شرکت‌ها و یا سازمان‌های مرتبط ارزیابی لازم صورت پذیرد.


فرایند جهانی شدن و یکپارچگی بازارهای جهانی، رشد و توسعه سریع و بنیادین فناوری، پیشرفت‌های جدید در زمینه فناوری تجارت الکترونیک، افزایش تغییرات سریع در الگوهای حمل و نقل دریایی و هزینه‌های بالای آنها، مواردی هستند که صنایع مختلف دریایی در عرصه تجارت و فعالیت‌های اقتصادی با آن روبرو هستند که ادامه فعالیت آنها، منوط به برنامه‌ریزی استراتژیک در برابر این تغییرات است. به منظور نتیجه گیری مناسب، نظریات و فرضیات محققین مدیریت استراتژیک با دیدگاه‌های متخصصین حمل و نقل دریایی ترکیب می‌شود و به موجب آن استراتژی مطلوبی جهت رشد، توسعه، مکانیزه شدن و تقلیل فاصله بنادر ایران با رقبای تجاری در حوزه خلیج فارس و سطح بین‌المللی ارائه خواهد شد.



  کد خبر : 1503
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :